Valborg 2011.

Stockholm ligger öde och världen håller andan. Idag är väl typ alla bakfulla och mår grisigt.

Igår var det ju som sagt valborg. Ett av de bästa firandena på länge måste jag säga. Jag startade min valborg med en powerwalk innan frukost. Sedan duschade jag, sminkade mig, fixade kläder och skyndade mig till bussen. Jag och Freddie hade bestämt att vi skulle starta på någon uteservering innan vi skulle möta upp de andra..

Men så fort jag kom utanför dörren spöregnade det på mig och jag fick springa till bussen, ringer älsklingen som inte var klar på långa vägar (hej nakenfis!) och får gå hem till honom istället för att åka in till city på en gång. Väl hemma hos grappo får jag sy upp hans byxor, packa ner bärs och vin, välja kläder osvosv. Men sen kom vi äntligen iväg! Vi gick väl i ca 4 min. när remmen på hans väska brister och allt ramlar på marken.

Yeeeeiii! NOT! Bara att gå hem och börja om. När vi kommer ut genom dörren har det återigen börjat regna och jag känner mig som den mest otaggade människan i världen..

Men väl i stan började solen stråla litegranna, vi gick runt, Freddie klippte sig och jag handlade lite. Sedan mötte vi Tiina och åkte hem till karro och Jocke i Hornstull. Efter ett tag trillade det in mer folk och sedan begav vi oss ner mot Tanto.

Med kvällssol, grymma högtalare och grillar (plus hamburgare) så kändes ju allt bara kanon! Till solen slutade värma oss och grillarna inte ville grilla ordentligt. Då blev det svinkallt och hamburgarna blev 50% brända och 50% råa. Men det var mysigt så länge det varade.

Vi tjejer packade ihop grejerna och kilade hem igen. Där fortsatte vi att dricka, lyssna på musik och hålla utkik på den "drogfria festen" som var på andra sidan vägen.

Sedan fortsatte kvällen med födelsedagsfirande, jäkla massa vin och givande samtal.

En riktigt lyckad kväll för min del med andra ord. Tusen tack till alla :)






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0