sweet child of mine.

Ibland älskar jag verkligen mitt jobb. Och ibland kan jag nästan tro att jag borde utbilda mig till barnskötare, men å andra sidan kommer jag få jobba mycket med barn när jag väl utbildar mig till det jag vill - och då kommer jag få arbeta med barn som behöver min hjälp mer än "vanliga" barn. Och det är ju verkligen barn med speciella behov som mitt hjärta brinner för. Men tänkte bjuda på en liten konversation från idag mellan mig och en pojke (P) :

P:
Anna, imorgon får du och hela din familj komma till mig! Jag ska bjuda på fisk och en goood sås!
Kollega: Men du, vi har ju pratat om att fröknarna inte brukar gå hem till barnen, för det är ju lite orättvist mot de andra som inte får besök.
P: Jaaaa......
5 sek senare
P: *viskar*: Anna, vi kan vara lite hemliga, ta bara på dig dina finkläder o kom till fruängen!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0