bmi = bigger is more

Skulle jag gå upp 8 kg, så skulle jag ha den vikten jag hade en gång i tiden. Den tiden då jag var så himla nöjd över hur jag såg ut. Eller det är det jag försöker inbilla mig i alla fall. Hade väl samma komplex då som nu..Men då låg mitt BMI på 23. Skulle jag gå ner 1 kg nu, skulle mitt BMI hamna på 18 någonstans. BMI under 19 är undervikt (?)

Hur fan kommer det sig att jag känner mig fetare än någonsin förr nu, när jag väger flera kilo mindre?

Jag har mina aningar. På den tiden tränade jag stenhårt (2-3 gånger om dagen ibland..), räknade varenda kalori och i princip varenda innehållsförteckning. När jag slutade med det, och började käka som jag gör nu (stamkund på donken eller?) så flög alla mina muskler sin kos och jag började automatiskt känna mig fetare pga det jag stoppade i mig. Även om vågen visar tvärtemot.

Ibland fungerar inte logiken.

Men jag vill sluta äta fet mat, jag vill börja träna, och gå upp minst 5kg - i MUSKLER!

Måste bara hitta motivationen till det.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0