Räkmacka på 60

Tjalala!

Nu är det lite svalare ute så passar på att skriva. Idag går F på semester och det ska vi fira genom att hämta hans syster i Eskilstuna - KENT staden!

I onsdags var jag som sagt ute på dejt med Anastasia. Vi började i Rålis där vi snart upptäckte att Mälarpaviljongen var överbefolkad. Så vi slog ihop vår smarta huvuden och startade färden mot Friday's.

Men väl framme där var det tydligen en timmes väntetid, så vi tog en liten sightseeing och hittade Café Zanzibar på Norrmalmstorg. Där beställde jag in en päroncider (o holy Jesus och hans moder vad den var god efter en svettig krogjakt :)  och en cheescake med färska jordubbar - mumma!

När vi avnjutit vin och cider gick vi tillbaka till Friday's, där beställde vi in en sprit-jordgubbs-milkshake. Helt suverän för den som älskar milkshake, vilket jag gör - inte. Ibland tänker jag inte så långt, men nästa gång får jag verkligen tänka efter vad jag faktiskt GILLAR och inte vad som ser gott ut på bilden ;)

Vi satt i en mysig soffa och diskuterade ditt & datt tills vi kände att vi ville börja röra på oss. Dock var det inget som föll oss i smaken så runt halv tolv fikade vi på Café 60 innan vi begav oss hemåt.

Trots att förväntningarna var höga på en galen utekväll så blev det ändå trevligt trots bristen på krogar som tilltalade oss.

Om 8 dagar ligger jag på en strand vid den Spanska kusten och avnjuter en iskall Sangria, så det kan jag ju trösta mig med litegranna iallafall.


Nu ska jag kirra naglarna, PUSSS PÅ ER!


ps. hittar inte sladden till Mobilen så bilder dyker upp när sladden visar sig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0