fyfan för sl.


haaaj!

Imorse tänkte jag ta en tidigare buss iochmed de förseningar som det varnats för sedan igår kväll. Sagt och gjort, och såhär blev min morgon:

07:14 - ut genom dörren
07:17 - den bussen som skulle gå då syntes inte till
07:29 - min "vanliga" buss, hoho vart var den?
07:35 - ansiktet har förfrusit
07:45 - jag ger upp och går hem
07:50 - ringer och beklagar mig för min chef

08:08 - ser en buss åka utanför fönstret (hoppet tändes på nytt)
08:20 - har inte sett den bussen som skulle gå ett par minuter tidigare, men bestämmer mig för att ge mig ut och vänta på nästa ändå.
08:30 - vart är den där JÄVLA bussen?
08:54 - jag håller på att börja grina men äntligen anländer en FULLSMOCKAD buss

09:15 - vi fastnar med bussen, däcken spinner och bussen sitter alltså fast!
09:25 - folk börjar bli otåliga, ska vi gå ut och putta på?
09:30 - några blir vansinniga och hoppar av bussen, varav chauffören kommer loss (skulle vilja se deras miner,mohahaha)

09:53 - framme vid pendeltåget
09:56 - inser att det är en halvtimmes trafik med pendeln - skjut mig
10:11 - pendeln anländer men stannar upp och fortsätter sedan åka

10:20 - framme i älvsjö, 24minuter tills bussen ska komma.


10:51 - FRAMME PÅ JOBBET!!! Den här rutten brukar vanligtvis ta max 45 minuter, så ni kan ju räkna ut själva hur mycket väntetid det var.

Att säg att min dag har varit rent ut sagt förj'vlig är en underdrift, och att sedan se Finland förlora i hockeyn till råga på allt var för mycket. Nu går jag och drar något gammalt över mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0