Fixat läpparna.

Tjabba!

Igår tog jag mig tid och fixade något som jag lääänge drömt om. Nämligen läpparna.
Jag har massvis med foton men som tyvärr för nuvarande befinner sig på Freddies Iphone, så de lär dyka upp lite hipp som happ.

Igår var läpparna läskigt "ank-lika" men idag har svullnaden lagt sig markant och jag gillar de bara mer och mer. Nu är de bara något putiga och pussvänliga ;)

Om själva ingreppet:
Först fick jag läpparna insmorda med bedövningssalvan "Emla". Såg ut som en clown där jag satt. Jag var hur nervös som helst, och jag vet att om jag inte hade fått en tid just där & då - då hade jag aldrig haft stake nog att göra det överhuvudtaget. .

Efter ca 15 minuter var det dags. Jag fick lägga mig på en brits och ännu en bedövningssmörja kladdades på. Jag vet inte hur saker och ting såg ut eftersom jag tack vare min fruktansvärda nålfobi blundade hela tiden (haha).

När nålen väl gick genom den tunna huden var det kolugnt. Men tji där fick jag! För när medlet sprutades in höll jag på att sprängas inifrån alltså. FYFAN vad ont det gjorde. För enkelhetensskull kan jag ju jämföra det med en stelkrampsspruta - fast i läppen då alltså.

Jag sprutade mest in i överläppen eftersom den är mindre än min underläpp, men för symmetrins skull tog jag även pyttelite i underläppen.

Allt som allt med bedövning och hela köret så gick det väl på en 40 minuter. Snabbt men inte så smärtfritt men jädrar vad nöjd jag är!



ps. tänk på att de var väldigt svullna när kortet togs (ca 5min. efter 'ingreppet'..)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0